Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

platný od: [doplň dátum]

1. Úvodné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok upravuje podmienky a spôsob reklamácie tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu www.beleska.sk, v súlade so zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a Občianskym zákonníkom.

Prevádzkovateľ e-shopu:
Meno / Názov firmy: [Tvoje meno alebo obchodné meno]
IČO: [napr. 12345678]
Sídlo / miesto podnikania: [ulica, číslo, PSČ, mesto]
E-mail: [napr. info@beleska.sk]
Telefón: [napr. +421 901 234 567]


2. Zodpovednosť za vady tovaru

Predávajúci zodpovedá za to, že tovar pri prevzatí:

  • má požadovanú kvalitu a vlastnosti

  • je bez závad a zodpovedá opisom v e-shope

  • je zdravotne nezávadný (v prípade potravín)

Spotrebiteľ má nárok na reklamáciu vady, ktorá sa prejaví do 24 mesiacov od doručenia tovaru, ak nie je pri tovare uvedené inak (napr. doba minimálnej trvanlivosti).


3. Uplatnenie reklamácie

Reklamáciu je možné uplatniť:

Reklamácia musí obsahovať:

  • meno a priezvisko kupujúceho

  • číslo objednávky alebo faktúry

  • názov reklamovaného tovaru

  • podrobný popis vady

  • fotografie (ak ide o poškodený tovar)

  • spôsob, akým si prajete reklamáciu vybaviť (oprava, výmena, vrátenie peňazí)


4. Spôsoby vybavenia reklamácie

V prípade uznanej reklamácie má spotrebiteľ právo na:

  • bezplatnú opravu vady

  • výmenu tovaru

  • primeranú zľavu z ceny

  • odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí (pri závažnej vade)


5. Lehota na vybavenie reklamácie

  • Predávajúci je povinný reklamáciu vybaviť do 30 dní odo dňa jej doručenia.

  • O priebehu a výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný e-mailom.

  • Ak reklamácia nebude vybavená v zákonnej lehote, spotrebiteľ má právo na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí.


6. Tovar s obmedzenou dobou trvanlivosti (napr. potraviny)

Pri produktoch s minimálnou trvanlivosťou je možné reklamovať:

  • tovar doručený po uplynutí minimálnej trvanlivosti

  • tovar s pokazenou, plesnivou alebo inak znehodnotenou konzistenciou (pri dodržaní podmienok skladovania)

  • chýbajúce množstvo v balení

Reklamácia sa nevzťahuje na:

  • vady spôsobené nesprávnym skladovaním po doručení

  • prirodzené zmeny vzhľadu, ktoré nemajú vplyv na kvalitu výrobku

  • tovar po uplynutí doby minimálnej trvanlivosti, ak neboli vady oznámené predtým


7. Záverečné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok je zverejnený na webovej stránke www.beleska.sk a je záväzný pre obe zmluvné strany od momentu uzatvorenia kúpnej zmluvy.

V prípade sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo využiť mimosúdne riešenie sporu cez ODR platformu (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).